Juch! Nová voliérka :-)

Konečně je skříňová voliéra kompletní. Podařilo se mi totiž sehnat druhou velmi podobnou prosklenou skříňku stejných rozměrů. Vznikla tak jedna velká voliéra o rozměrech 210x90x45 pro dvě skupinky osmáků.



Nahoře v nové ubikaci bydlí chovná tříčlenná skupinka - sameček Chonsu se svými dvěma nevěstami Lostris a Lunou. Moc jim to spolu v novém bydlení svědčí a já z toho mám ohromnou radost. :-)

Ve spodní téměř dva roky osvědčené ubikaci bydlí nově poskládaná čtyřčlenná nechovná skupinka. Písková Lajka šéfuje strakaté Tajze, modrobílé Galadriel a agouti samečkovi Ragnarovi, který je vykastrovaný. Galadriel jako jediná z této skupinky bude moct mít miminka. Opravdu jsem z této skupinky nadšená, krásně spolu vycházejí a nedochází k žádným potyčkám. Ragnárek je mezi ženskýma jak ryba ve vodě a všechny své slečny náležitě opečovává. Tuto ubikaci v blízké době čeká ještě výměna patra a drobné úpravy zlepšující údržbu a životnost.

Novou voliéru jsem vyráběla bez jakékoliv pomocné ruky. Mnohdy to byla trochu improvizace, ale nakonec jsem s výsledkem spokojená přinejmenším tak, jako její noví obyvatelé. :-) Na zadní stěně je opět osvědčená omyvatelná tapeta, boční stěny jsou provzdušněné pletivem, jako zábrany slouží pásy z plesxiskla (v budoucnu nahradí zabroušené sklo), podlaha, patra a plošinky jsou zajištěné proti vsakování moči a okusu a přední dveře jsou křídlové skleněné, aby bylo na osmáčky co nejlépe vidět a byl k nim 100% přístup. 

proces
nové handmade běhací kolečko z plechové dózy o průměru 25cm
plošinka trojnožka
dřevěné kolečko zajištěno proti okusu připínáčky
Současně vznikla konečná podoba druhé klecové ubikace o rozměrech 165 x 70(60) x 40(35), kde bydlí odteď Tundra s Tunguskou. Tungusku se bohužel nepodařilo začlenit k holkám. Rozhodla jsem se to nelámat přes koleno a neriskovat rozbití stávající skupiny, takže naposledy bude mít Tunguska svá poslední miminka vůbec a Tundřík, jen co se Tunguska zakulatí půjde na kastraci jako Ragnárek. Jeho miminek po světě už běhá dost. :-)


spokojení obyvatelé:
Luna, Lostris a Chonsu
Luna, Lostris, Chonsu v mini hamaku
Ragnárek v košíku


Lostris
Luna
Chonsu




Žádné komentáře:

Okomentovat